onsdag, februar 06, 2008

Pak mig ind i vat!

Jeg kan til nøds klare, at vi konstant får at vide, hvor farligt det er at leve. Rygning giver kræft, mad fra McDonalds gør dig fed og alkohol ødelægger din lever. Vi har længe vidst det, men vi får det at vide igen og igen.

Men det er måske godt for de glemsomme og den nye generation af potentielle misbrugere af hvad-som-helst.

Jeg har dog et problem med, at Ekstra Bladet gentager reglerne for, hvad man ikke bør lægge på nettet i denne artikel.

Så dumme er folk sgu da for pokker ikke længere. Og dem, der er, ville sgu nok ikke få jobbet alligevel.

Det er da stjerneklart, at du ikke lægger billeder af dig selv, der sidder med en øl i hånden og bræk ned i skjorten, mens du kigger dybt ned i kusine Maries kavalergang, på nettet. Slet ikke hvis det står sammen med dit fulde navn.

Og selv hvis det ikke var indlysende, så er det blevet sagt SÅ mange gange før, at arbejdsgivere tjekker deres ansøgere på nettet. Mon EB havde lidt virtuel spalteplads at udfylde? En eller anden "journalist", der manglede at udfylde sin kvote, og kiggede på Reuters i håb om en eller anden bagatel af en nyhed, der med den rette formulering kunne blive til en skandalehistorie?

Nå, men det er nu ikke det eneste, jeg har på hjerte denne morgen. Min næste kommentar befinder sig i samme boldgade, men kan begrænses til et foto med et par røde ovaler på: