torsdag, september 20, 2007

Det koster at få hjælp...

Alle ved, at det ikke er gratis at få hjælp. Og så alligevel...

For hvis du ejer din bolig, står ejendomsmæglerne i kø for at få lov til at hjælpe dig med at flytte. De tilbyder både høj pris, når du sælger, og lav pris når du køber...hvordan det så end kan lade sig gøre.

Nogle af dem tilbyder endda gaver for at få lov til bare at vurdere din lejlighed eller dit hus. Særligt hvis du bor i et attraktivt område, hvilket jeg tilsyneladende gør, hvis jeg skal dømme efter de ting, som ejendomsmæglerne smider ind gennem brevsprækken.

Men jeg falder altså ikke så let for sådan noget. Jo mere desperat markedsføring jeg fornemmer, desto mere modvillig er jeg. Der må da stikke noget under, ikke?

Nu har jeg fundet den ejendomsmægler, jeg vil bruge, når jeg skal flytte herfra: Realmæglerne. De skiller sig nemlig voldsomt ud.

Ude foran deres forretning/kontor står et skilt med påskriften:

Ejendomdomsvurdering - Koster kun en kop kaffe!

De fleste vil nok tænke, at de får tilbudt en kop kaffe, når de går derind, og det er sikkert også rigtigt. Men samtidig formår de at fange interessen hos de, der bliver skeptiske ved alle mulige løfter om guld og grønne skove, hvis blot man vil rykke sin adresse fra ét matrikelnummer til et andet.

Når jeg skal sælge min lejlighed engang, så brygger jeg sgu en kop kaffe og tager den med ned til dem.

3 Comments:

Blogger Unknown said...

skal du sælge nu?

8:16 PM  
Blogger Skumkat said...

Det er vel i og for sig også det skiltet egentlig betyder ik? Altså, det er jo dig der får en service fra dem, så når ejendomsvurderingen kun KOSTER en kop kaffe, er det vel egentlig servicemodtageren (altså dig) der skal give den kop kaffe...
Nok ikke sådan det menes, med mindre de forventer at alle deres inspektører SKAL have kaffe på ethvert besøg (forestil dig et koffeinchok man får efter en travl dag), men det er nu engang det der egentlig står...
Skægt...

11:24 PM  
Blogger Syno said...

Julle: Nej nej...jeg kom bare til at tænke på det. Men jeg bliver i -Brønshøj et stykke tid endnu. :)

Skumkat: Ja, ikke?

Jeg må forresten hellere lige rette mig selv. Der står nemlig:

"GRATIS
salgsvurdering, koster kun en kop kaffe."

Og så er der et billede af en smilende kaffekande.

Det' godt nok kitsch.

11:57 PM  

Send en kommentar

<< Home