torsdag, februar 28, 2008

Endnu en lille observation...

Jacob Hougaard fra Socialdemokratiet har leveret følgende lille perle af en kommentar til Politiken:

»Når 15-årige Ahmed brænder biler af eller baldrer ruder, skal han ikke vente flere uger eller måneder på, at kommunen er klar med et tilbud til ham, for så er det for sent. Hotspotchefen og elitekorpset kan med det samme gå ned i klubben og skaffe ham en plads eller tage kontakt til en af de arbejdsgivere, vi samarbejder med og sørge for et fritidsjob til ham. På den måde kortslutter man den lange kommandovej og skærer igennem bureaukratiet«

Vil det sige, at man skal opfordre sine børn til at brænde biler af eller baldre ruder, hvis man har svært ved at få dem ind i fritidsordning, eller hvis de ikke kan finde et fritidsjob?

Jacob Hougaard, som jeg hidtil har syntes virkelig godt om, må enten være blevet skingrende sindssyg eller have formuleret sig virkelig dårligt, for dét der er da absurd ud over alle grænser.

- "Goddaw, jeg hedder Ahmed, og jeg har brændt en bil af."

- "Jamen, så har jeg da et godt tilbud til dig. Vil du starte til bordtennis? Eller måske vil du lege med noget dyrt DJ-udstyr? Du virker jo som en ansvarlig knægt, så jeg føler sagtens, at vi kan overlade sådan noget dyrt udstyr til dig."

For helvede altså...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sikke politisk man er blevet...

10:23 PM  
Blogger Syno said...

Well, det er lidt svært at undlade at tage stilling til de ting, der er sket på det sidste. Men jeg forsøger at holde mig de finurlige ting, jeg lægger mærke til. ;)

2:38 PM  

Send en kommentar

<< Home