tirsdag, april 08, 2008

Det er så yndigt at følges ad...

Jeg har boet sammen med min kæreste i 10 dage. Vi prøver at bo sammen i en måneds tid for lige at se, om det er noget, som vi kan finde ud af, inden vi kaster os ud i at købe en lejlighed.

Der var lidt utilfredshed fra os begge to kort før weekenden, men ellers fungerer det faktisk rigtig godt. Jeg er dybt overrasket over, at jeg er i stand til at give plads til hende i dét, der tidligere var mit hjem, men i denne måned er vores.

Selvom jeg ofte har (for) høje tanker om mig selv, har jeg åbenbart undervurderet mig selv på dette område.

Jeg er endda begyndt at stå tidligt op for kunne nyde morgenen (så meget som det nu kan lade sig gøre at nyde en morgen) sammen med hende.

Så spiser vi morgenmad sammen, hvilket jeg ellers ikke har gjort i en hel del år. Og jeg drikker morgenkaffe, før jeg møder på arbejdet, hvilket helt bestemt øger min effektivitet i den første time på kontoret.

Jeg får også lavet en masse forskelligt mad, da min bedre halvdel ikke vil have fastfood. Og jeg er ved at blive ret god til det. Altså til mere end bare lasagne og spaghetti med kødsovs. Jeg er også begyndt at bevæge mig ind i det mexikanske og det indiske køkken.

I det hele taget er det en positiv oplevelse at være to under samme tag. Jeg må være blevet voksen helt uden at have opdaget det, for de panikangreb og trodshandlinger, som jeg frygtede, jeg ville kaste mig ud i, er bare ikke kommet. Jeg nyder det her.

Og nu har jeg fornøjelsen af at vågne op til et kønt ansigt hver eneste dag istedet for at skulle gå helt ud på badeværelset og kigge mig i spejlet for at få en god start på dagen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kender godt den følelse af overraskelse. Nu er jeg velsignet med en kæreste der er meget hjemmefra, så jeg får stadig tid til at lægge mine ansigtsmasker, plukke mine øjenbryn og tage timelange bade jævnligt. Men egentligt, er jeg stadig dybt overrasket over, hvor lidt han egentligt er til besvær når han er hjemme, og hvor naturligt det er for mig at dele pladsen.

Men altså, tog konsekvensen og fik sat et spejl op i soveværelset, så jeg hver eneste morgen vågner op til et kønt fjæs.

11:11 AM  
Blogger Syno said...

Haha, min kæreste har også bedt om at få et spejl i soveværelset. Måske deler hun ikke helt min begejstring for mit ansigt?

11:56 AM  

Send en kommentar

<< Home